loading...
••♥•قروه درجزین•♥••
بازدید : 437 چهارشنبه 11 اسفند 1395 نظرات (1)

با حضور رئیس جمهور،مقامات و مسئولان كشوری و شهرداران و شوراهای ایران و چند كشور دنیا

به گزارش روابط عمومي، نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران  2016 در تاريخ 30 و 31 تيرماه سال جاري در محل سالن همايش هاي بين المللي برج ميلاد با حضور حسن روحاني رئيس جمهوري كشورمان و بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و شهرداران سراسر كشور، روساي شوراي شهر و شهرداران از كشورهاي روسيه، هندوستان،لبنان،كرواسي، تركيه،سنگال، گرجستان، گينه و ... برگزار شد.

محورهاي اين همايش محيط زيست شهري، شهرسازي پيشرفته، حقوق شهروندي، شهر هوشمند، گردشگري، مديريت شهري، مديريت بحران و مديريت پسماند بود.

حجت الاسلام حسن روحاني، رئيس جمهوري ايران به عنوان سخنران اجلاس شوراها و شهرداران 2016 بود.

اجلاس جهاني شوراها و شهرداران  2016 و سومين كنگره بين المللي مديريت شهري به ابتكار شوراي عالي استان ها و با همكاري نهاد رياست جمهوري و تعدادي از وزارتخانه ها و شوراهاي عالي مربوطه با هدف رشد و توسعه چشمگير مديريت شهري كشور، آگاهي از آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي، تعامل روزافزون نهادها و سازمان هاي دولتي با يكديگر به منظور دستيابي زودهنگام توسعه مديريت شهري كشور با محورهاي مختلف برگزار شد.

رحماني فضلي وزير كشور، واعظي وزير ارتباطات و فناوري ، آخوندي وزير راه و شهرسازي، چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و قاليباف شهردار تهران از جمله حاضران و سخنرانان اين اجلاس بودند.

شايان ذكر است شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر قروه درجزين نيز از شركت كنندگان اين اجلاس جهاني بودند.

 

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید...

 

بازدید : 342 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومي،مسئولین شهر قروه و مردم انقلابی، شهید پرور و همیشه در صحنه بخش قروه درجزين همگام با ملت آزاده ایران اسلامی در راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور پر شورو پر شکوه خود حماسه ای دیگر خلق کردند و با سر دادن شعارهای انقلابی انزجار خود را نسبت به دشمنان انقلاب و نظام اعلام و یکبار دیگر عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.


بازدید : 346 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

پذیرایی و گردشگری
مراکز پذیرایی و گردشگری قروه درجزین در وضع موجود تنها شامل دو سالن غذا خوری و یک سالن پذیرایی در حال ساخت است که در کل 1104 متر مربع مساحت دارند. سرانه این کاربری به ازای هر شهروند در وضع موجود 11/0 متر مربع است.
در طرحهای توسعه شهری معمولاً سرانه اختصاص یافته به این کاربری 2/0 تا 4/0 متر مربع است. با در نظر گرفتن سرانه پیشنهادی 4/0 متر مربع به ازای هر نفر برای این کاربری، این شهر در افق 1396، به 4/0 هکتار (معادل 4789/6 متر مربع) فضا با کاربری پذیرایی و گردشگری نیاز خواهد داشت که با توجه به مساحت موجود این کاربری، شهر تا رسیدن به سطح مطلوب افق، به 3686 متر مربع فضا نیاز خواهد داشت.
اصولاً فضاهای گردشگری مشتمل بر فضاهای بکر طبیعی، فضاهای سبز، ابنیه تاریخی و دیگر اماکن واجد ارزش هستند که مورد بازدید شهروندان و مسافران قرار می گیرد، حسب مورد نیاز این فضاها پیشنهاد می گردد ولی با توجه به سازگاری این کاربری با کاربری فضای سبز، در موارد عمومی در قالب فضای فرهنگی - تفریحی دیده خواهد شد.




نمایی از آب بند روستای شاهبلاغی

بازدید : 386 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

شهر قروه درجزين با مساحتي بالغ بر 244 هكتار  از توابع شهرستان رزن و در شمال استان همدان واقع شده كه از نظر موقعيت نسبي در شرق شهرستان رزن به فاصله 10 كيلومتري جنوب شرق شهرستان رزن قرار گرفته است كه از شمال به استان قزوين، از جنوب به بخش فامنين، از شرق به استان مركزي و از غرب به بخش مركزي شهرستان رزن محدود شده است همچنين از نظر موقعيت رياضي در مختصات جغرافيايي 35 درجه و 18 دقيقه و 25 ثانيه تا 49 درجه و 6 دقيقه و 30 ثانيه طول شرقي قرار گرفته شده است. ارتفاع شهر قروه درجزين از سطح دريا بطور متوسط 1788 متر مي باشد.

 

الف موقعيت جغرافيايي :

           شهر قروه درجزين با مساحتي بالغ بر 244 هكتار از توابع شهرستان رزن در شمال استان همدان واقع شده واز نظر موقعيت رياضي در مختصات جغرافيايي 35 درجه و 18 دقيقه و 25 ثانيه تا 49 درجه و 6 دقيقه و 30 ثانيه طول شرقي قرار گرفته است .

 

ب ارتفاع :

از نظر مورفولوژيكي شهر قروه و حوضه آبريز آن از سه واحد كوهستان ، كوهپايه و دشت تشكيل شده است و فركانس ارتفاعي آن مابين ارتفاع 1720 متري در دشت رزن و شهر قروه در واحد دشت تا 2780 متري ارتفاعات خرقان در مرز استان قزوين در واحد كوهستان ( در شمال محدوده ) مي باشد .

براساس نقشه سطوح ارتفاعي حوضه آبريز شهر قروه درجزين وبا استفاده از روش وزني ، ارتفاع متوسط محدوده مورد مطالعه 1915 متر از سطح دريا محاسبه شده است . بيش از 7/59 درصد از سطح محدوده از ارتفاع كمتر از 1900 برخوردار مي باشد و شهر قروه درجزين با متوسط ارتفاع 1788 متر از سطح دريا در سطوح ارتفاعي كمتراز 1800 متر در واحد دشت استقرار يافته است . محدوده شهر درطبقات ارتفاعي 1770 تا 1800 متر قرار گرفته و سطوح ارتفاعي 1786تا 1794 با مساحتي بالغ بر 52 درصد ، بيشترين سطح از شهر را شامل مي شود واز نظر جغرافيايي نيمه شمالي شهر از ارتفاع بالاي 1790 متر و نيمه جنوبي شهر از ارتفاع كمتر از 1790 متر برخوردارند ودر مجموع ارتفاع  شهر از شمال به جنوب با روند شمال شرقي به جنوب غربي كاهش مي يابد .

ج . . .

بقیه را در ادامه مطلب ببینید...

بازدید : 344 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (1)
سال تاسیس شهرداری قروه درجزین  
شهرداری قروه درجزین در سال 1361 تاسیس و اولین شهردار نیز جناب حاج عین ا... کوکبی بوده و زحمات بی شائبه ای برای این شهر کشیده اند.
 
 
 
متراژ ساختمانهاي اداري و مسكوني شهرداري
 

 

 
 

رديف

شرح بناها

اعيان مترمربع

عرصه مترمربع

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

ساختمان اداري شهرداري

خانه سازماني 

گورستان و غسالخانه

كشتارگاه

پاركينگ ماشين آلات و انباري

سرايداري

نگهباني

انبار سيمان 

نگهباني و نمازخانه پارك گلستان

مغازه هاي بازار روز ( سه باب )

 

 

5/538

150

70/135

5/184

300

25/68

15

370

220

5/57

 

1839

412

13532

5/1998

300

25/68

15

370

220

5/57

 
بازدید : 621 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

            چشم اندازی بر شهر و بخش قروه درجزین

شهید آیت ا... دکتر محمد مفتح


بسمه تعالی

به نام آنکه بی مثل و مثال است                             زبان در وصف حالش گنگ و لال است

 نخست سپاس فراوان خداوند سبحان را که لطف و کرم خود را بی منت به تمام بندگان خود از جمله مردم فهیم، با فرهنگ و متدین بخش قروه درجزین ارزانی داشته است و سپس ما که در شناساندن جلوه های بی مانند دولت در جای جای این شهر و بخش در حد توان شکرگذار درگهش خواهیم بود گر چه :

 

از دست و زبان که بر آید           کز عهده شکرش به در آید

« مقدمه »

در شناخت هر چیز و هر مکان دو عامل مهم را باید مد نظر داشت نخست گذشته یا سابقه تاریخی آن دوم وضعیت و موقعیت کنونی آن. در شناخت شهر قروه درجزین که اینک به عنوان مرکز بخش دست کم پنجاه روستا معروف است اگر به گذشته برگردیم و در لا به لای اوراق نگاشته شده ی گذشتگان کمی تعمق کنیم کافی است، آنگاه درخواهیم یافتکه این شهر در گذشته های دور نیز همچون نگینی بر تارک منطقه می درخشیده است و در سالیان دراز نه تنها به عنوان یک مکان آباد، سرسبز و با طراوت خود نمایی می کرده بلکه در همین مدت در آغوش گرم خود صدف وار دردانه های علم و دانش را نیز می پرورانده است که در ادامه سخن به آن خواهیم پرداخت.

و اینک چند شاهد از گذشته های این شهر :

1- به قول احمد صابری همدانی مولف تاریخ مفضل همدان قدیمی ترین سند در معرفی قروه شاید اشعار ((  ابوالفاء )) شاعر تازی سرای همدان باشد که در توصیف همدانو نواحی آن از قروه به عنوان قروذ نامه برده است که این اشعار در کتاب اخبار البلدان ابن الفقیه همدانی متوفا ی340 نسخه خطی مخصوص آستان قدس رضوی درج استو در اشعاری چنین می گوید 2- کتاب نزهه القلوب که در سال 730 ه.ق به وسیله حمدا... مستوفی نگارش یافته است که در این کتاب همدان را به پنج ناحیه تقسیم کرده است و در صفحه 81 در ناحیت چهارم آورده است. ناحیت چهارم اعلم- سی و پنج پاره دیه است : اشوند و ادمان و استوزن و نوار و قروک که معظم قرای آن که در متن فوق با کمی تخفیف و تصحیف به اسامی شوندو عمان و سوزن و نوار و قروه بر می خوریم که هماینک اسامی ذکر شده ابتدایی روستاهای همجوار این شهر قروه می باشند که در این صورت قروه در قرن هشتم دارای هزار خانوار بوده است.

3- و لغت نامه دهخدا نیز از قروه به عنوان محلی که دارای قنات های متعدد و محصولات متنوع و بخصوص صاحب دکانها و مغازه یاد کرده است.

4- در تاریخ مفصل همدان جلد اول احمد صابری همدانی از حداقل از سیزده روستای قروه و نیز از خود قروه نام برده که در آن علمای بزرگی زندگی می کردند و یا بعضاً مدارس حوزوی در آنجا دایر بوده است از جمله شوند - درجزین رازین سایان سوزن شاهنجرین عمان کاج کرفس نیر نظام آباد و قروه.

موقعیت جغرافیایی

بخش قروه درجزین در شمال غربی استان همدان در 49 درجه و 6./ دقیقه طول جغرافیا 35 درجه و 18 دقیقه و 30 ثانیه عرض جغرافیا در 80 کیلومتری شمال غرب همدان با وسعت 842 کیلومتر مربع از طرف شمال به استان قزوین و از طرف جنوب به شهرستان فامنین و از طرف مشرق به شهرستان ساوه و از مغرب به شهرستان رزن منتهی می شود که با ذکر مشخصات فوق می توان از این منطقه به عنوان یک نقطه اتصال مهم برای سه استان همدان قزوین و مرکزی نام یرد و این بخش توسط کوههای خرقان و رشته کوههای زاگرس احاطه گردیده است.

 
تقسیمات کشوری

 در تقسیمات جدید کشوری این بخش دارای یک شهر به عنوان قروه با مساحتی بالغ بر 244 هکتار و جمعیتی حدود 12000 نفر که از سال 1361 دارای شهرداری بودهو از یکی از مناطق قدیمی و تاریخی استان همدان به شمار می رود.

 

دهستانهای بخش قروه درجزین

 دهستان درجزین علیا به مرکزیت روستای شاهنجرین با مساحت 635 کیلومتر مربع وسعت و با 29 روستا و جمعیتی بالغ بر 17227 نفر.

دهستان درجزین سفلی با 24 روستا و جمعیتی بالغ بر 13620 نفر به مرکزیت روستای درجزین با 207 کیلومتر مربع وسعت.

تجارت و بازار

قروه درجزین به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ در شمال استان همدان از دیرباز مورد توجه مردم اطراف منطقه و شهرستانها و روستاهای خارج از استان همجوار مانند آوج، آبگرم، نوبران، سردرود، خدابنده، کبودراهنگ، فامنین و ... بوده است به طوریکه شهرت آن در کتب قدیمی درج و زبانزد عام و خاص می باشدو به جرأت می توان گفت بازار قروه درجزین پس از بازار شهر همدان دومین مرکز تجاری معروف بوده است و با سابقه بیش از 150 سال و در حدود 2000 مغازه در صنفهای مختلف تولیدیو خدماتی سهم قابل توجهی را در رونق اقتصادی و صنعتی منطقه داشته است.

              

 

 

کارخانه ها و کارگاههای صنعتی

1-    کارخانه سیمان هگمتان با ظرفیت 6400 تن سیمان در روز و 700  نفر کارگر و مهندس که محصول آن به اقصی نقاط کشور و جهان صادر می شود.

                 

      2-    شرکت مینو عسل با ظرفیت ؟ در روز تولید بیسکویت و شکلات با 75 نفر کارگر که محصول آن نیز به اقصی نقاط ایران و کشورهای همجوار صادر می شود.

                 

     3-    شرکت دشت کرفس با تولید محصولات تبدیلی مانند رب، خیار شور و ... در ایجاد شغل و خرید محصولات کشاورزان بسیار موثر بوده است .

4-    احداث کارخانه نورد فولاد اکباتان با اشتغال 1440 نفر و با تولید 3 میلیون تن فولاد در سال آینده روشنی را برای بخش نوید می دهد.

               

5-    وجود 90 کارگاه قاب سازی در روستای کاج که محصول این کارگاهها نیز بعضاً صادر می شود.

                

6-    شرکت وحدت صابرین با تولید روزانه ؟ تن شن و ماسه و محصولات سیمانی در جهت تأمین مصالح ساختمانی منطقه نقش اساسی دارد.

                

7-    این بخش با تولید محصولات صنایع دستی همچون فرش، جوراب گیوه، جوراب، نمد و ... یکی از مناطق مهم استان می باشد که از گذشته تا به امروز نه تنها مایحتاج  مردم منطقه را تأمین کرده بلکه در صادرات نیز نقش داشته و در تأمین مخارج خانواده بسیار موثر بوده اند .

8-    وجود 13 شرکت حمل و نقل کالا برای حمل محصولات تولیدی منطقه به اقصی نقاط کشور بطوریکه سهم قابل توجهی در صادرات غیرنفتی در استان دارد.

 

 

 

بازدید : 2887 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)
معنی لغوی قروه (برگرفته از لغتنامه دهخدا) 

 

 

قروه . [ ق ُرْ وِ ](اِخ ) قصبه ای از دهستان درجزین بخش رزن شهرستان همدان واقع در 12000 گزی جنوب خاوری رزن و 9000 گزی خاور شوسه ٔ رزن به همدان . موقع جغرافیایی آن جلگه و سردسیر مالاریائی است . سکنه ٔ آن 3260 تن . آب آن از قنات و محصولات آن غلات ، انگور، لبنیات ، حبوبات ، صیفی . شغل اهالی زراعت و گله داری و صنایع دستی زنان قالی بافی است . تابستان از طریق امیریه اتومبیل میتوان برد. دبستان پسرانه و دخترانه ، صندوق پست ، درمانگاه ، و حدود 60 باب دکان دارد. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 5).

------------------------------------------

البته لازم به ذکر است که توضیحات فرهنگ دهخدا مربوط به سال ها پیش است که امروز با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت و تغییر شیوه های زندگی مردم آمار فوق ارتقا یافته است که در مطالب بعدی در این رابطه توضیحاتی ارائه خواهیم داد .

 

بازدید : 2036 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)
برخی عزیزان که منت بر ما نهاده اند و مطالب این وبلاگ را مطالعه کردن و نظر دادند که از همه این عزیزان تشکر می نمایم اما یکی از دوستان عزیز این سوال را مطرح فرمودند که شما شهرخودتان را معرفی نکردید که در کدام استان است در صورتی که بنده قبلا در پست های قبلی به معرفی شهر قروه درجزین به نقل از لغتنامه دهخدا بصورت کوتاه معرفی کرده بودم اما حال ضمن احترام به نظر این بزرگوار از روی نقشه به معرفی قروه رجزین می پردازیم . ضمن اینکه معرفی کوتاه قروه درجزین در لینک زیر قرار دارد .

 معرفی کوتاه قروه درجزین از لغتنامه دهخدا 

نقشه شهر قروه درجزین

بازدید : 1115 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)

قروه درجزین

 

مختصات: شرقی‌۴۸°۲۷′ شمالی‌۳۴°۳۶′ / °۴۸٫۴۵شرقی °۳۴٫۶شمالی / ۴۸٫۴۵;۳۴٫۶ (نقشه)

قروه درجزین
Red pog.svg
قروه درجزین
Iran location map.svg
شرقی‌″۰۰ ′۰۶ °۴۹ شمالی‌″۱۶ ′۳۷ °۳۵ / °۴۹٫۱۰شرقی °۳۵٫۶۲۱شمالی / ۴۹٫۱۰;۳۵٫۶۲۱
اطلاعات کلی
کشور Flag of Iran.svg ایران
استان همدان
شهرستان رزن
بخش قروه درجزین
مردم
جمعیت ۴۰۲۹۹ نفر
زبان‌ گفتاری ترکی، فارسی
مذهب شیعه
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا ۱۷۳۵
اطلاعات شهری
شهردار حسن سلطانی
ره‌آورد گندم جو کشمش انگور سیب گردو گیوه فرش دستباف عسل طبیعی و...
پیش‌شماره تلفنی ۰۸۱۲
وبگاه www.ghorvedarjazincity.ir
تابلوی خوش‌آمد به شهر
به دیار علما و عرفا و شهید پرور قروه درجزین خوش آمدید

قُروه دَرجَزین شهری است در استان همدان ایران. قروه درجزین مرکز بخش قروه درجزین شهرستان رزن است.این شهر در فاصله ۸۵ کیلومتری از مرکز استان می‌باشد و جزء توابع شهرستان رزن می‌باشد.قروه درجزین دارای ۲ دهستان (بنام‌های درجزين عليا (شاهنجرين ) و درجزين سفلي (درجزين) ) و ۲۶ آبادی می‌باشد.
اکثر اهالی بخش قروه درجزین به کشاورزی مشغول بوده و محصولاتی از قبیل گندم، جو، انگور و... کشت می‌گردد. از نکات قابل توجه این شهر، وسعت بازار نسبت به جمعیت آن می‌باشد و دلیل اصلی این گستردگی وجود دهستان‌ها و آبادی‌های ذکر شده می‌باشد.


تقسیمات کشوری [ویرایش]

بخش قروه درجزین دهستان درجزین سفلی دهستان درجزین علیا نقاط شهری: قروه درجزین

جمعیت [ویرایش]

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش قروه درجزین شهرستان رزن در سال ۱۳۸۵ برابر با ۴۰۲۹۹ نفر بوده است[نیازمند منبع].جمعیت شهر قروه در جزین در حدود ده هزار نفر می‌باشد.[نیازمند منبع]

موقعیت نسبی [ویرایش]


قروه درجزین از شمال به کوههای خرقان شهرستان آوج استان قزوین، از شرق به شهرستان ساوه استان مرکزی، از جنوب به شهرستان فامنین استان همدان و از شرق نیز به شهرستان رزن استان همدان منتهی می گردد .[۱]

موقعیت جغرافیایی [ویرایش]


شهر قروه در عرض ۳۵ درجه و ۲۱ دقیقه و طول ۴۹ درجه و ۱۰ دقیقه قراردارد[۲]

ارتفاع از سطح دریا [ویرایش]


ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۷۳۵ متر می باشد که در کل دشت رزن ارتفاع به۱۸۵۰ متر نیز می رسد [۳]

آب و هوا [ویرایش]


( چون اغلب شهرهای اطراف همدان در ارتفاعات قرار دارند و در شمال شرق و شمال استان دشت‌های وسیعی وجود دارند که میدان بادهای شدید می‌باشند . توده‌های هوا به راحتی این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهند . وجود این دشت‌ها در مجاورت نواحی مرتفع و کوهستانی باعث تولید بادهای شدیدی در سطح استان می‌شوند و همین باعث شده استان همدان از مناطق باد خیز کشور محسوب شود، متوسط سرعت باد در استان ۴ متر بر ثانیه‌است .به دلیل وجود همین عوامل و عوامل دیگر قروه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث شده آب و هوای آن کوهستانی و سرد باشد و همچنین قروه از دریاها دور است و با پیش آمدن توده هواهای هوای شمالی و غربی روی هم رفته آب و هوای قروه با همدان تفاوت چندانی نداشته باشد .قروه دارای آب و هوای سرد ویخبندان در زمستان‌ها و آب وهوای معتدل در زمستان است به دلیل زمستان‌های طولانی و سرد و یخبندان ( تعداد روزهای یخبندان در قروه در سال حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ روز است ) از سرد ترین مناطق استان همدان به شمار می‌آید، تابستان‌های آن تقریبا معتدل است و گرمترین ماه سال تیر و مرداد است (متوسط دما (۲۴+)و حداکثر دمای مطلق ۴۰+) و سرد ترین ماه سال دی وبهمن (حداقل دما ۵۰- و متوسط دمای مطلق ۳۴-) می‌باشد برخی مناطق مرتفع کوهستانی بین ۵ تا ۷ ماه پایدار می‌ماند ومیزان ریزش‌های جوی در سال حدود۲/۳۱۹میلی متر می‌باشد [۴]

توابع [ویرایش]

بخش قروه در جزین دارای دو دهستان به نام‌های درجزین علیا(شاهنجرین) و درجزین سفلی(درجزین) و ۲۶ آبادی می‌باشد. نام برخی از این آبادی‌ها به شرح زیر می‌باشد: نظام آباد، کرفس، وسمق، شوند، عین آباد، منوچهر، ناکین، شاهبلاغ، سوار، درجزین، دهلق، پیری بیک، والاشجرد، رازین، ایمان، احمد آباد، پلیکان، رکین، سلیلک، پشتجین، شرکت، نوار، سوزن، کاج، پلیکان، کهارد، بهکندان و....

مشاهير [ویرایش]

قروه درجزین از دیر باز مهد علماء و عرفا و ادبای بزرگی بوده که نام آورترین آنها به شرح ذیل می باشد :

۱- ملا حسین قلی شوندی عارف بزرگ و عالم ربانی

۲- عبید زاکانی شاعر و طنزپرداز

۳- [آیت الله میرزا یوسف احدی همدانی (قروه ای)] از شاگردان و نزدیکان حضرت امام خمینی (ره)

۴- شیخ شهاب الدین مصطفوی سوزنی

۵- سید احمد درجزینی متخلص به کوثر (شاعر)

۶- حاج میرزا حسن کوچک سایانی

۷- حاج میرزا حسن بزرگ رازینی

۸- حاج ملا طاهر شاهنجرینی

۹- حاج میرزا ابوالقاسم ربانی

۱۰- حاج میرزا غلامحسین شاهنجرینی

۱۱- حاج میرزا عبدالرزاق عمانی

۱۲- احمد فارسی زکریا همدانی صاحب کتاب مقیاس اللغه متوفا ۳۹۵

۱۳- شیخ عبدالحسین معروف به شیخ العراقین تهرانی

14- میرزا یدالله حجتی نظام آبادی

15- حاج میرزا علی حجتی

امامزاده ها [ویرایش]

۱- امامزاده اظهر : برج تاریخی امامزاده اظهر بن علی با گنبدی مخروطی و نوزده ترک مضرس از آثار قرن هشتم هجری به شمار می رود که بعدها در سال ۱۰۵۶ هجری قمری به فرمان شاه عباس دوم صفوی تعمیر و بار دیگر درسال ۱۳۲۹ شمسی مرمت شده است این بنا در تاریخ ۲/۱۲/۱۳۲۷ به شماره ۳۶۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۲- امامزاده هود : این بنای تاریخی در روستای ینگه قلعه از توابع دهستان درجزین و در ۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر رزن در کنار مزارع کشاورزی واقع شده است بقعه این امامزاده نیز مانند امامزاده اظهر بن علی دارای گنبد مخروطی بوده که در گذشته در اثر پدیده های طبیعی و حوادث غیر طبیعی فرو ریخته و به جای آن گنبدی نیم کره بر بالای بنا احداث شده است این برج ۱۲ ترک موزون دارد و از بناهای قرن هشتم هجری است که با آجر، خشت، سنگ و گچ می باشد. این بنا در تاریخ ۲/۱۲/۱۳۲۷ به شماره ۳۶۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۳-امامزاده علمدار : که در روستای شنجور واقع می باشد.

۴-امامزاده قاسم : واقع در روستای پشتجین.

۵-امامزاده شاهزاده عبدالله : واقع در روستای شوند.

۶-امامزاده پنج تن : در روستای کرفس واقع می باشد که این وجود مقدس از نوادگان امام زین العابدین (ع) می باشد.

۷-امامزاده شمس الدین : در روستای قراقیه که هر ساله در آنجا جشن برداشت محصول توسط روستائیان برگزار می گردد.

۸-حمام روستای نظام آباد : که این حمام جزو آثار باستانی استان ثبت گردیده است.

۹- تپه باستانی کاج.

۱۰-مسجد روستای درجزین.




صنعت [ویرایش]

همانگونه که ذکر شد اکثر اهالی بخش قروه درجزین به کشاورزی مشغول می‌باشد. محصولات اصلی این منطقه گنجدم، جو و انگور می‌باشد. قروه در جزین دارای دو واحد صنعتی فعال به نام‌های سیمان هگمتان و مواد غذایی مینو عسل می‌باشد. لازم به ذکر می‌باشد که از سایر طرح‌های اجرایی این منطقه می‌توان به فولاد الوند اشاره نمود که هم اکنون در حال ساخت می‌باشد.


منبع [ویرایش]

  1. ازدرگزین تا قروه تالیف امیر قمری مجد
  2. از درگزین تا قروه
  3. از درگزین تا قروه
  4. از درگزین تا قروه

اطلس گیتاشناسی استان‌های ایران، تهران: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی، ۱۳۸۳ خ.

- سايت رسمي شهرداري قروه درجزين

- كتاب از درگزين تا قروه- مولف : امير قمري مجد

- وبلاگ شهر من - قروه درجزین



گویش‌ها
فضاهای نام
عملکردها
بازدیدها
گشتن
چاپ/برون‌بری
زبان‌های دیگر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما وبسایت قروه درجزین در کدام قسمت پیشرفت داشته است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 98
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 510
  • بازدید ماه : 1,264
  • بازدید سال : 30,200
  • بازدید کلی : 155,118
  • کدهای اختصاصی


    وبسایت قروه درجزین وبسایت قروه درجزین فلش

    رنک الکسا

    پیج رنک

    تماس با ما